מילים המספרות מי אני

תחושת שייכות

האדם הוא ייצור חברתי, הצורך בתחושת שייכות היא כמו אוויר לנשימה, במידה והאדם אינו מרגיש שייך לסביבתו, בית, משפחה, מקום עבודה, הוא יעשה כל דבר כדי להשתייך. תחושת השייכות מסבירה את ההתנהגות האנושית ילד ובוגר כאחד במסע השתלבותו החברתית.

עידוד

אומנות, שריר שצריך לפתח , המזון הרוחני של האדם, מבט חיובי על הכול, על בני אדם על החיים, על מצב , לראות את האור, את ה"יש". דפוס התנהגות כללי, שניתן לאמן אם הוא לא בנמצא, אך ראשית יש צורך להבין את התפיסות הבסיסיות שלנו שנובעות בעיקר מדרכי החינוך שנטועות בנו.

בטחון ודימוי עצמי

מהות החינוך, מטרת העל של כל שנות הלימוד הפורמלי כולל גן הילדים, אשר בסיומן נרצה לפגוש בראש וראשונה אדם עם דימוי ובטחון עצמי גבוה.
בטחון עצמי-היכולת להעז, ליצור, להביא עצמו במלוא עוצמתו, מוכן לקחת סיכונים וכ"ו
ודימוי עצמי חיובי- האופן שבו אני תופס את עצמי ואת היכולות שלי.

לומד אוטונומי

כישורי הלומד מכוונים לקראת לומד עצמאי, אוטודידקט, ולכך שלושה מוקדים, היכולת לקלוט ידע מהסביבה, היכולת לעבד ידע, והיכולת ליצר ידע בעצמך.

פיתוח יצירתיות

לצאת מהקופסה, מקיבעון גם מחשבתי, ממצב של תקיעות, לחפש עוד אופציות, אפשרויות, לחשוב שונה. זה מחדד את החשיבות והקריטיות של בניית תשתית איתנה בגיל הרך, ומאיר באור משמעותי את גן הילדים ותפקידו.

אוטנטיות

היכולת שלנו לדייק את עצמינו, להיות ולחיות מי שאנחנו באמת , זה נשמע פשוט אבל זה בהחלט מאתגר מאחר וזה מצריך מאתנו יכולת התבוננות פנימה לחלקים שאנחנו שמחים בהם וחלקים שפחות, ולהתמודד.

חזון הורי

המגדלור שלאורו הורה, אדם, פוסע במסע חייו ובהורות שלו, העקרונות האמונות, הערכים שמלווים אותו – דפוס חייו. הורות מיטבית היא מסע מתמיד, מסע משותף מצמיח הן את ההורה והן את הילד.

בחירה

לכל אדם ניתנה זכות הבחירה אשר משחררת אותו מתלות חיצונית, מחברת אותו לאמת הפנימית שלו, ויוצרת בו תחושת "חופש" שדרכה הוא נותן ביטויי ומימוש עצמי. גם אי בחירה, היא בחירה.

אין אמת אחת, אין דרך אחת, יש סגנונות, אמונות וערכים שונים. אבל מה שחשוב הוא להיות מודע, כי הם אלו שמאירים לנו את השביל כי אין קיצורי דרך...יש עבודה, יש אתגר, והוא מופלא בעיניי.
בקרו בדף הפייסבוק שלי